Badanie Różnicowe Narządu Ruchu jest trzymodułowym szkoleniem, przygotowanym w oparciu o badania naukowe i sprawdzone protokoły postępowania doświadczonych praktyków. Całość stanowi spójny algorytm postępowania, gotowy do zastosowania podczas wizyty lekarskiej
Formuła kursu kładzie nacisk na praktyczne badanie pacjenta. Każdy z uczestników otrzymuje dostęp do teorii online (8 godzin materiału przed każdym z modułów), z którą należy się zapoznać przed dwudniowym zjazdem praktycznym (wymagany strój sportowy).
Ograniczona liczba kursantów (do 16 osób), trójka prowadzących oraz intensywna praktyka, połączona z dyskusją i wymianą doświadczeń, to nasza odpowiedź na potrzeby środowiska medycznego.
Pomożemy Wam podejmować racjonalne decyzje kliniczne, dzięki którym leczenie będzie jeszcze bardziej skuteczne i bezpieczne.
Kurs jest efektem wielu lat pracy z pacjentem i ciągłego poszukiwania precyzyjnych procedur badania pacjenta oraz dalszego spójnego postępowania.
Oczywiście algorytmów postępowania z pacjentem jest wiele. Nie wiemy, czy istnieje ten jeden, najlepszy. Dzięki ciągłym poszukiwaniom i niesłabnącej wnikliwości, wypracowaliśmy jednak ten najbardziej przystępny i zarazem najbardziej dokładny. Było to możliwe dzięki niezliczonym wymianom doświadczeń z wybitnymi specjalistami, a także dzięki długotrwałym obserwacjom stanu zdrowia naszych pacjentów.
Z pełną premedytacją, w przygotowanym przez nas szkoleniu postawiliśmy na intensywną praktykę. Nie ma tu nadmiaru teorii, lecz wiele konkretnych rozwiązań.
Kurs jest przeznaczony dla lekarzy poszukujących najlepszych standardów badania i planowania terapii narządu ruchu pacjenta – lekarze rehabilitacji medycznej, medycyny sportowej, ortopedzi i neurolodzy. Na szkolenie zapraszamy także lekarzy zajmujących się innymi dziedzinami medycyny, a kształcących się w kolejnej specjalizacji, związanej z układem mięśniowo-szkieletowym.
Kurs jest dedykowany również dla studentów medycyny, wiążących przyszłość zawodową z narządem ruchu.
Celem szkolenia jest praktyczne przygotowanie kursanta do przeprowadzenia rzetelnego wywiadu z pacjentem, wykonania badania poszczególnych segmentów ciała w stanie ostrym i przewlekłym, wskazania adekwatnych badań obrazowych i ustalenia strategii leczenia (leczenie zachowawcze wraz z iniekcjami lub zabieg chirurgiczny).
Dodatkowo, dokładamy wszelkich starań, żeby nasi kursanci stawali się edukatorami pacjentów z zakresu prewencji przeciążeń i urazów narządu ruchu.
Po odbyciu szkolenia, kursanci nabędą umiejętności szybkiego, uporządkowanego i precyzyjnego badania, z którego wynika klarowny algorytm postępowania. Strategia leczenia zawiera protokoły terapeutyczne dotyczące zlecania skojarzonej rehabilitacji (zabiegi fizykalne, manualne i trening medyczny) w poszczególnych jednostkach chorobowych.
Nauczymy Was, jakich najczęstszych błędów należy unikać podczas badania, bo sami już je zweryfikowaliśmy w praktyce.
Przekażemy Wam, jak podczas jednej wizyty efektywnie wykonać badanie i zlecić prawidłowe protokoły postepowania, bo wiemy, które algorytmy działań przynoszą najlepsze efekty.
Teoria online i skrypt do szkolenia pomagają w nabyciu i utrwaleniu informacji.
Po ukończeniu wszystkich trzech modułów wydany zostaje certyfikat uczestnictwa.
Moduł I – 22-23 lutego 2025 (edycja II) |
---|
Badanie różnicowe kręgosłupa |
1. Etiologia bólu kręgosłupa 2. Generatory bólu kręgosłupa – specyfika wieku pacjenta i pozycji prowokacyjnych 3. Edukacja pacjenta – „instrukcja obsługi” kręgosłupa, składowe profilaktyki urazów (reedukacja wzorca oddechowego, ergonomia stanowiska pracy, racjonalne obciążanie kręgosłupa, celowość ćwiczeń, badań kontrolnych i utrzymania nowych nawyków) 4. Nauka anatomii topograficznej kręgosłupa 5. Nauka prawidłowej biomechaniki kręgosłupa oraz możliwych dysfunkcji 6. Anatomia palpacyjna – praktyczne lokalizowanie struktur kręgosłupa: powięź, mięśnie, punkty kostne, więzadła, nerwy 7. Kwestionariusz wywiadu – analiza 8. Omówienie karty badania pacjenta – stan ostry 9. Badanie pacjenta w stanie ostrym – zastosowanie celowych testów klinicznych 10. Omówienie karty badania pacjenta – stan przewlekły 11. Badanie pacjenta w stanie przewlekłym – zastosowanie celowych testów klinicznych 12. Protokoły leczenia pacjenta na podstawie postawionej diagnozy: diagnostyka obrazowa, iniekcje, medycyna fizykalna i regeneracyjna, metody manualne, fizjoterapia skojarzona, trening medyczny 13. Badanie całościowe – ćwiczenia praktyczne |
Moduł II – 18-19 stycznia 2025 |
---|
Badanie różnicowe kończyny górnej |
1) Etiologia urazów kończyny górnej 2) Bark a. Role, ruchomość i stabilizacja łopatki b. Funkcje stożka rotatorów c. Anatomia topograficzna barku d. Badanie podstawowe barku e. Patologie barku wraz ze specyficznymi testami i strategią leczenia – konflikt podbarkowy – zapalenie / zwłóknienie kaletki podbarkowej – bark zamrożony vs. izolowane ograniczenie ruchu – aktywne punkty spustowe obręczy barkowej – przednia i tylna niestabilność stawu ramiennego – tendinopatia stożka rotatorów i głowy długiej m. dwugłowego ramienia – częściowe i całkowite uszkodzenie stożka rotatorów – uszkodzenie obrąbka stawu ramiennego – artroza i uszkodzenie stawu barkowo-obojczykowego – artroza stawu ramiennego – łopatka trzaskająca – neuropatia nn. długich splotu ramiennego oraz n. nadłopatkowego – zapalenie splotu ramiennego – złamanie guzka większego 3) Łokieć a. Anatomia topograficzna łokcia b. Badanie podstawowe łokcia c. Patologie łokcia wraz ze specyficznymi testami i strategią leczenia Strona boczna – łokieć tenisisty – aktywne punkty spustowe m. podgrzebieniowego, ramienno-promieniowego, prostownika promieniowego nadgarstka długiego – neuropatia kompresyjna n. promieniowego (Double Crush) – artroza stawu ramienno-promieniowego – niestabilność tylno-boczna – choroba Pannera – złamanie głowy kości promieniowej Strona przyśrodkowa – neuropatia kompresyjna n. łokciowego – łokieć golfisty – aktywne punkty spustowe m. nawrotnego obłego, zginacza powierzchownego i głębokiego palców – niewydolność więzadła pobocznego łokciowego Strona przednia – aktywne punkty spustowe m. ramiennego i dwugłowego ramienia – tendinopatia dystalnego ścięgna m. dwugłowego ramienia – zapalenie kaletki dwugłowo-promieniowej – neuropatia kompresyjna n. pośrodkowego Strona tylna – tendinopatia m. trójgłowego ramienia – aktywne punkty spustowe m. równoległobocznego, nadgrzebieniowego, trójgłowego ramienia i łokciowego – zapalenie kaletki wyrostka łokciowego (łokieć studenta) 4) Ręka i nadgarstek a. Anatomia topograficzna ręki i nadgarstka b. Badanie podstawowe ręki i nadgarstka c. Patologie ręki i nadgarstka wraz ze specyficznymi testami i strategią leczenia uszkodzenie kompleksu chrząstki trójkątnej – niestabilność nadgarstka – choroba de Quervaina – zespół Sudecka – zespół cieśni nadgarstka – złamanie dystalnego odcinka kości promieniowej (Collesa) – złamanie kości łódeczkowatej – kciuk narciarza (uszkodzenie Stenera) – aktywne punkty spustowe mm. pochyłych, podłopatkowego, zginacza promieniowego i łokciowego nadgarstka, prostownika wspólnego palców, prostownika łokciowego nadgarstka, prostownika promieniowego krótkiego nadgarstka, dłoniowego długiego, międzykostnych ręki, odwodziciela palca małego 5) Protokoły postępowania w leczeniu patologii kończyny górnej a. Metody fizjoterapeutyczne b. Metody farmakologiczne wraz z iniekcjami c. Zabiegi chirurgiczne |
Moduł III – 12-13 kwietnia 2025 |
---|
Badanie różnicowe kończyny dolnej |
Szczegółowy program wkrótce |
Fizjoterapeuta z tytułem doktora nauk medycznych i nauk o zdrowiu uzyskanym na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
Wykładowca CMKP. Prowadzi szkolenia, przygotowując lekarzy do specjalizacji z rehabilitacji medycznej. W edukacji kładzie nacisk na łączenie teorii z praktyką. Najlepszym przykładem tego podejścia jest stworzenie z zespołem EASY Clinic szkolenia Badanie Różnicowe Narządu Ruchu, które jest celowanym narzędziem do natychmiastowego wykorzystania w pracy z Pacjentem.
Studia magisterskie, ukończone na Collegium Medicum w Bydgoszczy, oraz doktorat, uzyskany na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, pozwalają mu na swobodne poruszanie się między jednostkami chorobowymi a innymi dziedzinami, takimi jak fizjoterapia sportowa.
W swojej pracy z Pacjentem wyznaję prostą zasadę, żeby nie ograniczać się do pojedynczych metod, lecz wykorzystywać wszystko co oferuje nowoczesna fizjoterapia, w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów.
Fizjoterapeuta z tytułem doktora nauk medycznych i nauk o zdrowiu uzyskanym na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
Właściciel EASY Clinic, nowoczesnej kliniki rehabilitacji i ortopedii.
Opiekował się kadrą narodową tenisa, członek Misji Medycznej na Igrzyskach w Londynie i w Rio de Janeiro. Terapeuta wielu wybitnych sportowców, wieloletni, osobisty fizjoterapeuta Agnieszki Radwańskiej w trakcie jej zmagań o najwyższe trofea.
Wykładowca WUM, międzynarodowych konferencji oraz autor szkoleń dla lekarzy, fizjoterapeutów i trenerów.
Lata przepracowane w zawodowym sporcie nauczyły go dbałości o szczegóły w profilaktyce i leczeniu urazów oraz tego, że optymalny efekt można osiągnąć tylko dzięki pracy zespołowej.
Absolwenka Fizjoterapii oraz Wychowania Fizycznego z dyplomami uzyskanymi na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
Pasjonatka sportu, która 9 lat spędziła na profesjonalnych, siatkarskich parkietach. Jako sportowiec, doskonale wie co to profesjonalizm, zaangażowanie i praca zespołowa. Zawsze daje z siebie 100%, również w aspekcie pracy z Pacjentem.
Interesuje się fizjoterapią ortopedyczną i profilaktyką urazów sportowych. W pracy łączy obie te dziedziny, będąc odpowiedzialna w EASY Clinic za fizjoterapię oraz trening medyczny.
Wykorzystuje najbardziej skuteczne techniki relaksacji mięśni – suche igłowanie, tejping, mobilizacje funkcjonalne i wiele innych.
EASY Clinic
ul. Bergamotki 6
02-765 Warszawa
Aby być na bieżąco z terminami kolejnych edycji naszych szkoleń zapraszamy do odwiedzenia Instagrama @easy_academy_polska.
W celu zapisu na szkolenie Badanie Różnicowe Narządu Ruchu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego